תקלות במערכת הפליטה

תקלות נפוצות במערכת הפליטה

כל רכב חייב לעבור בדיקת טסט שנתית לפי החוק. אחת הבדיקות בטסט היא בדיקת זיהום אוויר, כך שבדיקה לא תקינה לא תאפשר לכם לעבור את הטסט ויש לתקן את הבעיות שהובילו לזיהום האוויר העולה על המותר בחוק. כישלון זה לרוב, מקורו כתוצאה מתקלה במערכת הפליטה (אגזוז).

תקלות נפוצות במערכת הפליטה

תערובת דלק עשירה / תקלה בחיישן החמצן

בעת מעקב אחר פליטת הרכב שלך, יתכן שישנן רמות גבוהות של פחמן חד חמצני, שנוצרות אם רכבך שורף כמויות מוגזמות של בנזין. זה יכול לקרות בגלל חיישן MAF פגום או חיישן חמצן פגום או בגלל מזרקי דלק דולפים.

אם חיישן החמצן שלך אינו תקין, הוא אינו יכול לפקח כראוי על הפליטה ועלול לגרום לבעיות נוספות כגון התחממות יתר, אובדן כוח מנוע או תאוצה לקויה. עם זאת, מה שחשוב למחלקת הרישוי הוא שזה יכול גם להגביר את רעילות הפליטות שלך.

תקלה בממיר הקטליטי

חלק זה אחראי על הפיכת הגזים הרעילים שמייצר המנוע לגזים שאינם מזיקים לסביבה. תקלה בו תביא לפליטה גבוהה של גזים רעילים.  במצב כזה בדרך כלל תחוו עלייה בצריכת הדלק למרות שלא שיניתם את היקף השימוש ברכב שלכם בדרך כלל גם יש ריח מאוד חזק של דלק בחלל המכונית.

מערכת EVAP פגומה

מערכת בקרת פליטת האידוי, המכונה גם EVAP, מונעת שחרור אדי בנזין לאטמוספירה. מערכת זו עלולה להינזק אם יש נזילה בצינורות הוואקום או בפתחי האוורור המחוברים, או אפילו אם יש מכסה גז שבור, משוחרר או סדוק.

תקלה שסתום EGR

תפקידו לטפל בגזי הפליטה על מנת לשלוח אוויר קצת פחות ‘רע’ דרך הממיר הקטליטי. מערכת הפליטה כוללת צינורות שמובילים אל אותו שסתום שנקרא גם ‘מחזיר הגזים’. שסתום זה מווסת את זרימת גזי הפליטה ואחראי להעברה שלהם אל המנוע עצמו. מלבד פליטת גזים רעילים כנראה שתחווה ירידה בתפקוד המנוע. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן