חיישן חמצן

מוסך המפלט שירות תיקון
והחלפת חיישני חמצן (למדה/למבדה) לכל סוגי הרכבים.

אנו נדאג לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה למערכת הפליטה ובמידה ונמצא כי מקור התקלה הוא בחיישן החמצן (תקלה מס’ PO135 בסורק תקלות  מצביעה על תקלה בחיישן) אנו נדאג להחליפו בחיישן חמצן תקין חדש.

חשוב מאוד – אנו מספקים חיישן חמצן מקורי בלבד במחיר משתלם במיוחד ביחס לאיכות. חשוב מאוד – אל תתפתו לרכוש חיישנים במחירי רצפה שהם לרוב חיישנים באיכות ירודה, אשר יספקו ביצועים לא טובים לאורך הזמן, כך שבסופו של דבר אתם עלולים לבזבז כסף רב על צריכת דלק גבוהה והחלפה של החיישן לאחר תקופה קצרה.

אנו מבצעים החלפת חיישן חמצן לכל דגם רכב תוך התאמה לסוג הרכב (ישנם חיישנים שונים לפי מספר חוטים 1-5). אנו מקפידים על שירות בסטנדרטים גבוהים, עמידה בלוחות זמנים ואחריות מלאה על השירות לצד מחירים משתלמים במיוחד ותנאי תשלום נוחים.

מה זה חיישן חמצן?

חיישן חמצן (oxygen sensor) המכונה גם חיישן למבדה או למדה, זהו אחד הרכיבים החשובים במערכת הפליטה. הוא נראה כמעין מצת חשמלי אשר עשוי קרמיקה ותפקידו להעביר מידע אל מחשב ניהול המנוע אודות כמות החמצן המצויה בגזים השרופים ויוצאים ממערכת הפליטה אל מחוץ לרכב, כאשר צד אחד של החיישן חש ומבצע בקרה על האוויר האטמוספרי והצד השניה חש את כמות גזי הפליטה. ברכבים ממודל 2001 קיימים שני חיישני חמצן, כאשר החיישן הנוסף מספק בקרה על פעולתו של הממיר הקטליטי ויתריע במקרים של תקלה. הבדיקה מתבצעת באמצעות מכשירי מדידת 4 גזים (חמצן, פחדמן דו חמצני, חד תחמוצת הפחמן ופחמימנים) המוגדרים גם הם בתקנות. חריגה מהתקנים תכשיל את הנבדק בטסט ובמקרה כזה יש לגשת למוסך המתמחה בפתרון בעיות זיהום אוויר ברכב.

מבנה ומיקום

החיישן, כאמור עשוי קרמיקה, בנוי כך שבחלקו העליון יש לו פתח אשר חשוף לאוויר הפתוח, כשהחלק התחתון מחובר למערכת הפליטה. המיקום המדויק שלו משתנה והוא עשוי להיות ממוקם לפני הממיר הקטליטי, אחריו ואף כרכיב מובנה יחד עם הממיר.

פעולתו של חיישן החמצן

החיישן נכנס לפעולה ברגע שהוא מגיע לטמפרטורה של 300 מעלות צלזיוס (מעגל סגור – כשהחיישן חם). הוא מודד את הרכב תערובת דלק/אוויר (למבדה) בזמן הנסיעה, שהיחס האידיאלי שלה באחוזים יעמוד על 0.97-1.03 במנועי בנזין וישלח מידע למחשב ניהול המנוע אודות מצב התערובת ואם היא ענייה או עשירה.

שני מצבים של תערובת:

תערובת עשירה – מצב לא תקין בו ישנו עודף דלק (העולה על 1) לצד חוסר בחמצן (פחות מ14.7), במקרה כזה החיישן ייצר מתח גבוה שלא לצורך. המשמעות: אספקת דלק נמוכה למנוע וזיופים בתפקוד המנוע.

תערובת ענייה – מצב לא תקין בו ישנו עודף חמצן (העולה על 14.7) לצד חוסר בדלק (פחות מ-1) והחיישן ייצר מתח נמוך מדי. המשמעות: יחידת ניהול המנוע תגדיל את אספקת הדלק למנוע שלא לצורך, מה שיתבטא בצריכת דלק גבוהה.

סוגי חיישנים

ישנם סוגים שונים של חיישני חמצן המגיעים עם מספר חוטים, החיישנים הישנים יותר הוא בעלי חוטים קטן יותר (1-3) כאשר בדגמים החדשים החיישנים הנפוצים יותר הם חיישני בעל 4 חוטים (זרקוניה, טיטוניה) והאיכותיים ביותר הם החיישנים בעלי 5 חוטים (פס רחב) בהם ישנה רגישות גבוהה ודיוק מירבי.

כיצד מזהים בעיה בחיישן החמצן?

נורת בדוק מנוע (Check Engine) נדלקת – מנורה כללית המצביעה על תקלה כלשהי הקשורה למערכות המנוע, כדי לאתר התקלה המדויקת ולראות האם הבעיה קשורה לבעיה במערכת הפליטה ובחיישן החמצן יש צורך להיעזר בסורק תקלות (OBD) ולראות את קוד התקלה, כאשר התקלה הנפוצה ביותר הקשורה לחיישן היא תקלה תקלה P0135 עליה נסביר בהמשך.

צריכת דלק גבוהה – חיישן חמצן תקול אשר אינו מזין נתונים נכונים אודות יחס תערובת אוויר/דלק למחשב ניהול המנוע עלול להוביל לצריכת דלק גבוהה יותר.

רכב נחנק / מגמגם / לא סוחב – בהמשך לסעיף הקודם, החיישן התקול והנתונים השגויים עלולים להוביל לצריכת דלק גבוהה וכן לזיופים של המנוע.

זיהום אוויר ברכב – בעת בדיקת טסט שנתי לרכב מבצעים בדיקת זיהום אוויר לרכב במכשיר 4 גזים, במידה ונמצא כי דרגת זיהום האוויר חריגה מהתקנות ייתכן כי הבעיה מקורה בחיישן החמצן ויש לבדוק את פשר התקלה באמצעות סורק תקלות ממוחשב.

ריח חזק – במידה ואתם מריחים ריח חזק ולא נעים מהרכב ייתכן שזה קשור לגזים מזהמים שלא נשרפו עקב העברת דלק מוגברת. 

תקלה מס’ PO135 – תקלה זו, אשר אותה נאתר באמצעות סורק תקלות (נורת בדוק מנוע עשויה להידלק ולהתריע על בעיה), מצביעה על כך שישנו כשל במעגל החימום של חיישן החמצן (שמתחיל לפעול בטמפרטורה של 300 מעלות) אשר נמצא בסמוך לממיר הקטליטי. התקלה מובילה גם לצריכת דלק גבוהה ולאי שריפה של גזים מה שפוגע בביצועי הרכב ומוביל לריח רע ברכב. תקלה זו יכולה להתרחש עקב בלאי או קצר חשמלי, בעת הפעילות של החיישן צריכה להיות התנגדות, באמצעות אבומטר ניתן לבדוק את רמת ההתנגדות ובמידה והיא נמוכה או לא קיימת סימן שהחיישן יצא מכלל פעולה וההשפעה היא צריכת דלק גבוהה וכן רמת זיהום אוויר גבוהה ולכן רצוי להחליפו בהקדם.

שאלות ותשובות

חיישן חמצן מקורי יעלה בין 600 ל-1100 שקלים. חשוב! ניתן להשיג חיישנים שאינם מקוריים בעלות זולה יותר אבל מדובר בחיישנים בעלי איכות נמוכה, לכן ההמלצה היא לרכוש חיישנים מקוריים ואיכותיים בלבד עם רמת דיוק גבוהה. אנו מספקים אך ורק חיישנים מקוריים של יצרן ודגם הרכב, כך שאתם יכולים סמוכים ובטוחים כי קיבלתם את המוצר הטוב יותר.

ההשלכות השליליות של חיישן חמצן תקול הן רבות: בעיות זיהום אוויר וכישלון בבדיקת גזים במסגרת הטסט השנתי לרכב, צריכת דלק גבוהה, זיופים במנוע ובמהלך הנסיעה, ריחות לא נעימים עקב אי שריפת גזים רעילים ועוד.

ניתן להשיג חיישני חמצן במוסכי אגזוזים, חנויות חלפים, רכישה אונליין ועוד. ההמלצה שלנו היא לפנות למוסך המתמחה בתחום האגזוזים אשר יחליף את החיישן באופן מקצועי בחיישן חלופי מקורי בלבד, מה שיקטין את הסיכון להתפתחות תקלות עתידיות במערכת הפליטה.

חשוב לדעת כי ישנם סוגי שונים של חיישנים, עם מספר חוטים שונה (בין 1 ל-5). יש לפנות לגורם מקצועי בלבד לשם ביצוע החלפה בחיישן חמצן תואם ואיכותי.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן