ממיר קטליטי

הממיר הקטליטי נסתם, נשבר או נגנב? במוסך המפלט אנו מספקים ממיר קטליטי אמריקאי איכותי לכל סוגי היצרנים והדגמים. ברשותנו מאגר ענק של ממירים קטליטיים חדשים בהתאמה מלאה לכל סוגי הרכבים באספקה מיידית כולל התקנה יסודית ואחריות מקיפה לחצי שנה במחירים המשתלמים בישראל!

למה לבחור בממיר הקטליטי שלנו?

 

אנו מספקים אך ורק ממירים איכותיים המתאימים למגוון רחב של רכבים. הממיר חזק במיוחד, הוא בנוי מנירוסטה, עמיד בפני קורוזיה ובסטנדרטים המחמירים של תקנות זיהום אוויר מכלי רכב בישראל, כך שאתה יכול להיות סמוך ובטוח שהוא ישרת אותך לאורך שנים.

נורת בדוק מנוע (Check Engine) נדלקה?
נכשלתם בבדיקת זיהום אוויר לרכב?
הרכב "לא סוחב"?

במקרים כאלה ייתכן כי ישנה בעיה בממיר הקטליטי, רכיב מרכזי במערכת הפליטה (אגזוז)
אשר נועד להפחית את רמת זיהום האוויר הנפלטת החוצה מהרכב.

מה זה ממיר קטליטי?

הממיר הקטליטי catalytic converter) הוא חלק חשוב במערכת הפליטה (אגזוז) ברכב שתפקידו המרכזי הוא להפחית באופן משמעותי את רמת זיהום האוויר ברכב, זאת על ידי המרה (צמצום) של גזים רעילים (NOx ופחמן דו חמצני  COוגזים נוספים) המזהמים את הסביבה בעת הפליטה מצינור המפלט ע”י פירוק התרכבות הכימית שלהם לגזים אשר הינם ידידותיים יותר לסביבה.

לממיר זה ישנה השפעה משמעותית על הקטנת זיהום האוויר והוא מפחית עד 90% את כמות המזהמים הנפלטים מהרכב לעומת רכב ללא ממיר!. אי לכך, ע”פ תקנות החוק רכבים אשר יוצרו משנת 95′ ואילך מחוייבים בהתקנת ממיר קטליטי ובמסגרת בדיקה הטסט השנתי לרכב תיבדק תקינות הממיר, במידה והוא לא יימצא תקין הרכב לא יעבור את הטסט.

מבנה

הממיר הוא מעין צינור הרחב במרכזו אשר בנוי פלדת אל חלד ובתוכו ישנן תעלות (“חלות”) בצורת כוורת המורכבות ממתכות שונות (ויקרות) כמו אלומיניום, מגנזיום ופלדיום שתפקידן הם לפרק את התרכובות של הגזים המזהמים. הוא מוגן במעין פחית אשר מגנה עליו מפני התחממות וכן בחומר קרמי מבודד. הממיר ממוקם במכוניות החדשות יותר (החל מ2001) בסעפת הפליטה ממש בסמוך כדי למנוע בריחת גזים רעילים היוצאים מפעולת המנוע ולשם המרה מהירה ויעילה יותר (הממיר נכנס לפעולה מהר יותר על ידי החום המופק מהמנוע).

עיקרון פעולה

הגזים הרעילים השרופים שנוצרים כתוצאה מפעולת המנוע יוצאים עוברים בצינור הפליטה אל הממיר שנכנס כעת לפעולה עם המתכות האציליות שמפרקות את התרכבות הכימיות של גזים אלה (פעולה שמתבצעת בטמרפטורה גבוהה במיוחד – בין 400 ל-800 מעלות), הן יוצרות פעולת חמצון וכך הופכים אותם לגזים ידידותיים יותר לסביבה.

סוגי ממירים ותקנים

ישנם סוגי ממירים שונים, עם גדלים ומאפיינים שונים (כמו למשל סוגי חיישנים שונים). חשוב לציין שלכל יצרן ודגם יש ממיר מתאים, התקנה של ממיר לא תואם ברכב עלולה לגרום לנזקים. כל יצרן קובע חומרת תקן זיהום אוויר מסוימת וחובה להתקין ממיר בחומרת תקן מתאימה, כך למשל ברכבים חדשים יותר אשר מגיעים גם עם שני חיישני חמצן חייבים בממיר עם תקן גבוה (כמו תקני יורו 4 ו-5, החדשים והמתקדמים יותר)

חשוב גם להקפיד על איכות הממיר, ישנם מוסכים העובדים עם ספקי ממירים לא איכותיים. אי לכך במקרים ואת פונים לשירות החלפת ממיר חשוב לוודא כי מדובר בממיר איכותי (מומלץ ממיר אמריקאי חדש תואם מקורי ולא משומש או ממיר סיני או ממקור לא אמין).

שאלות ותשובות

ברמת העיקרון, לממיר הקטליטי יש אורך חיים גבוה והוא יכול להחזיק מעמד לאורך כל חיי המנוע/רכב, כלומר לטווחים של מאותי אלפי קילומטרים. כל זאת, מדובר בממיר איכותי מקורי או תואם מקורי המתאים לסוג הדגם והיצרן. יחד עם זאת, בעיות שונות ברכב כמו מנוע עם ביצועים לקויים, תערובת דלק לא נכונה, שימוש מופרז בדלק שלא נשרף, דלק לא איכותי או בעיות שונות במערכת ההזרקה והפליטה עלולים לקצר את אורח החיים שלו, לסתום אותו ולהוציא אותו מכלל פעולה מה שמחייב את החלפתו בממיר חדש. 

על פי התקנות מ1994 על רכב משנה זו מחויב בהתקנת ממיר קטליטי, אך החל משנת 1995 הרכבים מרבית הרכבים כוללים ממיר קטליטי. מה שחשוב להקפיד הוא על תקינות הממיר הקטליטי, כאשר מתבצעת בדיקה שלו ושל מערכת זיהום האוויר במסגרת הטסט השנתי לרכב.

העלות של ממיר חדש מקורי יקרה מאוד ויכולה להגיע אל מעל ל-4,000 ש”ח. אי לכך הממיר הפופולארי והמשתלם ביותר הוא ממיר חלופי תואם מקורי שמספק ביצועים גבוהים. במקרה כזה חשוב רק להקפיד על סוג הממיר. במוסך המפלט אנו מספקים אך ורק ממיר קטליטי אמריקאי איכותי בעל עמידות גבוהה אשר נחשב למובל בקטגוריה. לא מומלץ לעשות שימוש בממיר קטליטי משומש מפירוק, מכיוון שהוא נשחק עם הזמן והוא עלול להפגין ביצועים ירודים ולהתקלקל תוך זמן קצר ובמצב כזה אנו עלולים להחליפו בשנית.

במרבית המקרים הכוונה היא לניקוי של רכיב נוסף במערכת הפליטה העונה לשם “מסנן חלקיקים” או “לוכד חלקיקים” אשר מצוי ברכבי דיזל (המזהמים יותר), המפחית גם הוא את זיהום האוויר. במקרים של תקלות בממיר הקטליטי יש להחליפו במידה והוא מקור הבעיה. ניקוי באמצעות תוספים אינו מומלץ, מכיוון שהוא אינו פותר את הבעיה מיסודה. 

העלות של הממיר משתנה בהתאם לסוג הרכב, הדגם יצרן הממיר (אם זה אירופאי, סיני או אמריקאי), כאשר העלות הממוצעת היא באזור ה-1800 ש”ח. במוסך המפלט תקבלו את המחיר המשתלם ביותר.

מבצעים חמים

מאמרים קשורים:

אכיפה וענישה כלפי גנבי ממירים קטליטיים

אכיפה וענישה כלפי גנבי ממירים קטליטיים

גניבת ממירים קטליטיים הפכה לתופעה נרחבת בשנים האחרונות, אך למרות היקף התופעה נראה כי האכיפה…
פלדיום בממיר קטליטי

פלדיום בממיר קטליטי

הממיר הקטליטי הינו רכיב במערכת הפליטה אשר מסייע בהפתחת רמות זיהום האוויר אשר נפלט מהרכב.…
איך הממיר הקטליטי עובד?

איך הממיר הקטליטי עובד?

במהלך פעולתם של מנועי בעירה פני נפלטים גזים לאטמוספרה, גזים שאינם רק אחד מהגורמים העיקריים…

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן