הממיר הקטליטי הוא החלק במערכת הפליטה האחראי על קבלת הפליטה מכיוון מנוע הרכב והפחתת כמות הגזים הרעילים בה באופן ניכר בטרם יציאתה מהאגזוז. בחלק מהרכבים קיימת נורת ממיר קטליטי ובחלקם נורת “בדוק מנוע” (Check Engine) היא זו שתודיע על בעיה בממיר הקטליטי. כאשר נדלקת נורת הממיר הקטליטי המשמעות היא שיש בעיה בפעולתו של הממיר הקטליטי.
נורת ממיר קטליטי דולקת – מה המשמעות?
במידה ונורה זו נדלקת (הנורה אשר מופיעה בתמונה העליונה) ייתכן והדבר מעיד על ממיר קטליטי שהתחמם יתר על המידה או שאינו פועל כנדרש. צורתו הפנימית של הממיר דומה למעין “כוורת” ומכילה חורים רבים דרכם זורמת הפליטה. עם הזמן והצטברות הלכלוך או הפיח עליהם, עשויים חורים אלה להיסתם או לקטון וכתוצאה מכך תיגרם התחממות יתר באזור כיוון שהזרימה מוגבלת. החיישנים במצב זה מזהים את הבעיה בממיר ומודיעים על כך למחשב הרכב.
במקרים אחרים, הבעיה נמצאת דווקא בחיישני החמצן אשר אינם מעבירים מידע נכון אודות יחס תערובת אוויר/דלק מה שעלול להוביל לצריכת דלק גבוה, לבעיות שונות בביצועי הרכב וכתוצאה מכך גם לבעיות זיהום אוויר במערכת הפליטה.
ברכבים החדשים נורת הממיר הקטליטי לרוב אינה קיימת, ובמקרה של תקלה בממיר תידלק נורת “בדוק מנוע”. לכן, חשוב לא להתעלם מנורה זו בכל פעם שהיא נדלקת ולגשת לאבחון הבעיה בהקדם.
מומלץ להגיע למוסך אשר מבצע דיאגנוסטיקה ממוחשבת, שם יחובר הרכב למחשב שסורק את מצב המערכות ומזהה את מקור התקלה באופן מדוייק.
האם בטוח ליסוע עם נורת ממיר דולקת?
במידה והנסיעה ברכב ממשיכה כרגיל ולא מראים שינויים כלשהם בביצועי הרכב (מתקשה בסחיבה, מקרטע או מוציא כמויות עשן חריגות) אפשר להמשיך ליסוע עם הרכב ומומלץ להגיע בהקדם למוסך על מנת שהבעיה, אם קיימת, לא תוחמר. במידה ומורגשים שינויים או בעיות בתפקוד הרכב – מומלץ להגיע למוסך ללא דיחוי או להזמין גרר במקרי קיצון.
תיקון או החלפה: מתי נדרש מה?
מומלץ להגיע למוסך המתמחה בתחום מערכת הפליטה, על מנת לבחון האם מדובר בתקלה שמקורה בממיר עצמו. במידה ובמידה ומדובר בממיר סתום או שישנה התכה והתפרקות של חלקים בממיר – לא יהיה מנוס מהחלפה. במוסך המפלט אנו מבצעים תיקון והחלפה של ממירים עבור כל סוגי הרכב, אנו מספקים ממירים איכותיים בלבד התואמים את דגם הרכב ומספקים אחריות מקיפה לחצי שנה.