החלפת סעפת פליטה

בכלי־רכב יש מערכת שלמה, שתפקידה לסייע בפליטת תערובות השריפה, הנוצרות במהלך הפעלת המנוע. מערכת זו נקראת מערכת הפליטה, וכתוצאה מפעילותה הרכב משפר את ניצול פעולת המנוע, נוצרת השקטה של רעשי פיצוץ הדלק וישנה הפחתה של זיהום האוויר בפנים המכונית, שכן תרכובת הפחמן הדו־חמצני, הנוצרת בתהליך השריפה יוצאת דרך המערכת החוצה. אחד מהרכיבים המרכזיים של מערכת זו היא סעפת הפליטה.

מהי סעפת פליטה?

בראש מערכת הפליטה ישנה סעפת פליטה העשויה ממערכת צינורות. צינורות אלה מתחברים לראשו של המנוע, משם הם אוספים את תערובת השריפה, שנוצרה מפעילות המנוע ומעבירים אותה לצינור אחד. משם, התערובת עוברת תהליך להפיכתה לגזים רעילים פחות מאלה היוצאים לראשונה מהמנוע, ובסיום התהליך הגזים נפלטים החוצה.

הסיבה להופעת תקלות בסעפת הפליטה נגרמות לרוב בשל בלאי עקב תפקידה. הסעפת נתונה ללחצים חוזרים ונשנים בעקבות החום הרב שהיא קולטת, ותהליך הקירור שמתרחש לאחר מכן. התקלה הנפוצה ביותר, שמתרחשת בעקבות תהליך זה היא היווצרות סדק בסעפת. כאשר ישנו סדק, הסעפת אינה מבצעת את תפקידה כראוי, דבר שמביא לניצול גבוה של המנוע, וזיהום אוויר גדול יותר גם בתוך תא הנוסעים וגם מחוץ לו.

באילו מקרים נצטרך להחליף או לתקן את הסעפת?

ישנם כמה סימנים נפוצים המעידים על הימצאות סדק בסעפת הפליטה. ראשית, אתם עשויים לשמוע רעשי דפיקה קלים, כמעט כמו צליל של שעון מתקתק. ישנם מקרים שבהם רעשים אלה ייעלמו לאחר שהמנוע פעל זמן מה. תסמין נוסף הוא ריח של שריפת מנוע בתוך הרכב. כשתסמין זה מופיע, המשמעות שלו היא שהסעפת לא מפנה את הרעלים החוצה. בכלי־רכב מסוימים עשויה להידלק נורת האזהרה של המנוע במקרה של תקלה בסעפת.

איך מטפלים בסעפת תקולה?

אין דרך לתקן סעפת סדוקה, לכן הפתרון היחיד הוא להחליפה בסעפת חדשה. ניתן לעשות זאת ללא בעיה במוסך המתמחה בטיפול במערכת הפליטה של הרכב. בעת הפירוק יבחן איש המקצוע האם יש גורם לסדק שאינו קשור לבלאי. אם ישנה בעיה נוספת, כמובן שיש לטפל בה, כדי למנוע סדיקה של הסעפת החדשה.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן