טיפים לשמירה על אגזוז הרכב

אנחנו נוטים להתייחס אל האגזוז, צינור הפליטה של הרכב, כאל סרח עודף. משהו שנמצא בחלק החיצוני של המכונית, אבל לא משהו שצריך להטריד את מנחותינו ובטח שלא משהו שצריך לטפל ולתחזק. מסתבר שזה לא ממש מדויק. האגזוז, הוא מכלול לכל דבר בכלי הרכב וכמו כל מכלול אחר הוא ממלא תפקיד חשוב ולא נמצא שם לקישוט. מערכת אגזוז תקינה משליכה באופן ישיר על ביצועי המנוע והזנחה וחוסר טיפול באגזוז עלולים לגרור בעיות אחרות ולהתבטא בעלייה חדה בצריכת הדלק, בפגיעה בביצועי הרכב, ביטחון הנוסעים ובזיהום הסביבה.

יותר מורכב ממה שהוא נראה

תפקיד צינור הפליטה (האגזוז) הוא להרחיק את הגזים הרעילים שנוצרים כחלק מעבודת המנוע ולעמעם את הרעש שנפלט ממנו (כל מי שפעם חווה נסיעה ללא אגזוז או עם ‘אגזוז קרוע, יודע שללא אגזוז תקין הרעש יהיה בלתי נסבל). בנוסף, בכלי רכב ייחודיים בעלי מגדש טורבו, מערכת האגזוז מבצעת בגזים הנפלטים שימוש חוזר שרותם את האנרגיה שלהם להפעלת המדחס. מבחוץ האגזוז נראה כמו צינור פח פשוט, בפועל מדובר במערכת מתוזמרת של מספר צינורות שתוכננה עם פיתולים ייעודיים שנועדו להפחית את עצמת הרעש. מכאן שכל פגיעה במערכת האגזוז עשויה לפגוע ביעילות שלו. המיקום של האגזוז בתחתית הרכב חושף אותו הן לפגיעה פיזית והן לפגיעה מקורוזיה. הוא גם נתון בלחצים שמפעילים עליו הגזים שחולפים דרכו והטמפרטורה הגבוהה שהם מייצרים.

לשמור על תקינות האגזוז

התקלה הנפוצה ביותר באגזוז היא סדק או קרע דרכם בורחים הפליטות הרעילות לפני שעברו דרך הממיר הקטליטי  (רכיב באגזוז שמתפקד כמסנן שמפחית חלק ניכר מהזיהום) והרבה פעמים באופן שפוגע ביעילות הביצועים וגורר רעש בלתי נסבל. רכב בו הגזים נפלטים שלא דרך מערכת הפליטה הוא גם רכב מזהם שלא יעבור מבחן רישוי. לכן, חשוב להיות ערים למצב האגזוז ולשמור עליו כמה שאפשר נקי וללא קורוזיה. במקרה שיש חשד לבעיה באגזוז מומלץ לפנות לבעל מקצוע המתמחה בכך. האינדיקציות הנפוצות לבעיה באגזוז הם רעש מאזור האגזוז, ריח של גזים שרופים בתא הנוסעים והצטברות של פיח ו’אגזוז מעשן’.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן