פלדיום ממיר קטליטי

פלדיום בממיר קטליטי

הממיר הקטליטי הינו רכיב במערכת הפליטה אשר מסייע בהפתחת רמות זיהום האוויר אשר נפלט מהרכב. בממיר ישנן מספר מתכות אשר מאפשרות את תהליך המרת המזהמים לאוויר נקי יותר: פלטינום, רדיום ופלדיום, כשהאחרונה הפכה למבוקשת במיוחד. 

פלדיום ממיר קטליטי

תפקיד הפלדיום בממיר הקטליטי

הפלדיום הינה מתכת יקרה המשמשת כזרז בתהליך המרת המזהמים הרגילים (פחמן חד חמצני, תחמוצת חנקן לחומרים מזיקים פחות ובכך מורידים משמעותית את כמות האוויר המזוהם שנפלט מהרכב לסביבה. לפלדיום ישנה עמידות גבוהה לטמפרטורות גבוהות, מה שהופך אותו למתאים היטב לחשיפה ממושכת לגזי פליטה בתנאים קשים.

אופן הפעולה: בעת פעולת המנוע הממיר הקטליטי מקבל גזי פליטה אשר מעוברים אל החלק הפעיל בממיר – מבנה דמוי חלת דבש המצופה במתכות, כולל פלדיום. המגע בין הגזים והחומרים המזיקים לפלדיום מתבצעת טרנספורמציה כימית אשר מפרקות את אותם מזיקים לרכיבים ידידותיים יותר לסביבה.

מהי כמות הפלדיום בממיר קטליטי?

כמות הפלדיום משתנה בהתאם ליצרן, מודל ותקני הפליטה של הרכב. באופן כללי מדובר בכמה גרמים (5-10), כמות שנשמעת קטנה למדי, אך עקב עליית הערך של המתכת מדובר בהחלט בכמות נכבדת ובעלת ערך רב (כמות שהינה מספקת גם עבור גנבי הממירים..).

ממיר קטליטי וגניבות פלדיום

הביקוש הגובר ובהתאם עליית המחיר של פלדיום הובילו למגמה מטרידה של גניבות ממירים קטליטיים ברחבי העולם, כשהתופעה לא פסחה על ישראל. בשנים האחרונות דווחו מקרים רבים של גניבות ממירים, כשישנם אף כנופיות גנבים שזהו תחום “התמחותן”.

הגנבים מתקדמים עם רכבים בהם ניתן לפרק בקלות את הממיר וכן ברכיבים בעלי אחוז גבוה יותר של פלדיום. הרווחים הכספיים ממכירת פלדיום גנוב (לרופאי שיניים וסוחרים בחלפי רכב) יכולים לעלות על הסיכונים הכרוכים בכך (כשעדיין אין גם ענישה ראויה לגנבים), מה שמוביל למספר הולך וגדל של גניבות.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן