סוגי ממירים קטליטים

סוגי ממירים קטליטים

חשוב שתהיה הבנה בסיסית כיצד פועלים ממירים קטליטים. מנוע בעירה פנימית יוצר אנרגיית חום על ידי הצתת תערובת של בנזין וחמצן אטמוספרי עם ניצוץ מתח גבוה. למרבה הצער, כמות מסוימת של פחמימנים (HC), פחמן חד חמצני (CO) ותחמוצות חנקן (NOX) נותרה לאחר הבעירה. הממיר הקטליטי אחראי להמיר את אותם גזים מזיקים לגזים לא מזיקים כמו חמצן (O2), פחמן דו חמצני (CO2) ומים (H2O).

סוגי ממירים קטליטים

יש הרבה מאוד סוגים של ממירים קטליטים באיכויות שונות. למה זה חשוב? כי בארץ יש רכבים שמזהמים יותר ויש פחות. יש רכבים שיש להם יותר חיישני חמצן מאחרים ולכן הם מצריכים סוגים שונים של ממירים קטליטים.

לא רק זה, יש רכבים שתקן היצרן מחייב שיהיו להם יותר ממיר קטליטי אחד.

כל זה חשוב כי סוג הממיר הקטליטי ואיכותו יכול לקבוע אם הרכב שלכם יעמוד בדרישות משרד הרישוי ויעבור את בדיקת שיהום האוויר בטסט.

בארץ תקן האיכות נע בין 4 יורו ל-5 יורו לממירים קטליטים איכותיים שמספיקים עבור רוב הרכבים. לא כל הרכבים צריכים ממיר עם תקן גבוה. זה תלוי בסוג הרכב. ברוב הרכבים החדשים יש צורך בתקן כזה כדי שהרכב יזהם במידה הנכונה.

חשוב להבין זאת במקרה שאתם מחליפים ממיר קטליטי. צריך לדאוג שהממיר החדש יעמוד בתקן של הרכב, אחרת לא תעברו את הטסט או שנורת ‘בדוק מנוע’ תידלק לכם וחבל.

ישנם שלושה סוגים שונים של ממירים:

ממיר החמצון:

ממיר זה מפחית מזהמים מזיקים כגון פחמן חד חמצני (CO) ופחמימנים דלקיים (HC) בפליטה. במקביל, הוא משתמש לעתים קרובות בהזרקת אוויר משנית. עם זאת, הוא מפחית רק חלק מהמזהמים.

ממיר Dual-bed:

ממיר זה מציע שלמות רבה יותר. הוא עובד בשני שלבים. ישנם שני אלמנטים הנמצאים זה אחר זה. השלב הראשון מסייע בהפחתת כמות פליטת תחמוצת החנקן. השלב השני מגיב עם הפחמימנים הנוצרים על ידי דלק בלתי שרוף ותחמוצת חד פחמן.

ממיר קטליטי תלת-כיווני:

הסוג האחרון הוא ממיר קטליטי תלת כיווני. ממיר זה מתמודד עם שלושת הגזים עליהם דיברנו והופך אותם לפחות מזיקים. הממיר המשולש ממיר אותם לפחמן דו-תחמוצת פחות מזיק, מים וחנקן.

ממיר זה הוא המכשיר היחיד שמפחית את כל שלושת המזהמים בבת אחת. הוא מתפקד בצורה הכי ‘חסכונית’. לפיכך, רוב היצרנים מתקינים ברכבים את סוג זה כאשר הם צריכים לעמוד בתקני פליטה מחמירים.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן