נסיעה ללא ממיר קטליטי

נסיעה ללא ממיר קטליטי

ממיר קטליטי הוא החלק ברכב האחראי על קליטת הגזים הרעילים הנפלטים מהמנוע – פירוקם והתמרתם לפליטה פחות מזהמת באופן משמעותי. הממיר נראה כמעין קופסת מתכת המותקנת על צינור הפליטה מהמנוע, ובתוכו מערכת שבנויה בצורת ‘כוורת’ לקליטת הגזים ופליטתם בחזרה. בממיר קיימות גם מתכות אצילות יקרות שהפכו את הרכיב לגניב במיוחד בשנים האחרונות. במאמר הבא נלמד על ההשלכות של נסיעה ברכב ללא ממיר קטליטי, בין אם זה בעקבות גניבה או כי החלטתם על דעת עצמכם להוריד את הממיר מהרכב.

נסיעה ללא ממיר קטליטי – מהן ההשפעות על הרכב?

זיהום אוויר – נסיעה ללא ממיר קטליטי פירושה נסיעה שבה המנוע יפלוט פי 10 יותר מזהמים לאוויר מאשר נסיעה עם ממיר. מבחינת החוק – החלק משנת 95 חוייבו כל הרכבים החדשים בארץ בהתקנת ממיר קטליטי. רכב ללא ממיר – לא יעבור טסט ומנוע מלעלות על הכביש.

רעש חזק מהאגזוז –  הממיר מסייע בעמעום הרעש ממערכת הפליטה, במידה והממיר נגנב / הוסר מהרכב אתם עלולים לשמוע רעשים חזקים מהרכב, בייחוד בעת ההתנעה או בעת הלחיצה על דוושת הגז.

כשלון בטסט השנתי – בטסט השנתי לרכב מתבצע מבחן גזי פליטה, ובמקרה של מחסור בממיר רמות הגז הרגיל יהיו גבוהות במיוחד והכשלון בטסט מובטח. באופן כללי במסגרת בדיקת מערכת הפליטה הבוחנים בודקים האם ישנם פגיעות ברכיבי האגזוז, ביניהם הממיר הקטליטי, כך שאם הוא הוסר או נגנב אתם תדווחו על כך.

שינויים בביצועים המנוע וצריכת הדלק – נסיעה בלי ממיר הקליטי שמפעיל לחץ נוסף על המנוע מאפשרת הזרמה חופשית של הגזים ממערכת הפליטה. כך שנחסכת אנרגיה וישנו שיפור מסוים בצריכת הדלק וניצול כוחות הסוס. חשוב לשים לב שבמידה ונדלקת נורת בדוק מנוע ברכב מחשב ניהול המנוע עלול להגביל את ביצועי המנוע.

שמירה על איכות הסביבה

חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של הממיר הקטליטי היא שמירה על איכות הסביבה, נושא עליו שמים דגש בשנים האחרונות בכל הקשור לתחבורה ציבורית ופרטית. שימוש בממיר קטליטי ומסנן חלקיקים ברכבים מבוססי מנועי בעירה, עידוד שימוש ברכבים היברידיים וחשמליים הם חלק מהפעולות לשם הפחתה של רמות הזיהום הסביבתי. אי לכך חשוב להקפיד על שימוש בממיר קטליטי על מנת לשמור ולשפר את איכות האוויר והסביבה.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן