מסנן חלקיקים סתום

מסנן חלקיקים סתום

אם מסנן החלקיקים שלך (DPF) מעולם לא נסתם, זה אחד החלקים ברכב שאולי אפילו לא ידעת שקיימים. עם זאת, אם הוא אכן יפתח בעיה, אתה בהחלט תשים לב אליו. 

מה זה מסנן חלקיקים – DPF?

DPF נועד לאסוף את הפיח שנוצר בעת שריפת דלק, כדי למנוע יציאה של חלקיקים מזיקים לאטמוספירה. דיזל מייצר הרבה פיח (חומר חלקיקי) העלול לגרום לבעיות נשימה ולתרום לסיכון למחלות לב וכלי דם.

מכוניות דיזל מודרניות (מאז 2009) צריכות להיות מותאמות עם מסנן חלקיקים (DPF) בפליטה כדי לעצור את הפיח הזה מלצאת לאטמוספרה.

המטרה היא הפחתה של 80% בפליטת החלקיקים אך הטכנולוגיה אינה חפה מבעיות והרבה פעמים מסנן החלקיקים יכול להיסתם אם אתה לא דואג לרוקן אותו.

איך לרוקן את המסנן?

כדי לשמור על ביצועים יש לרוקן את ה-DPF באופן קבוע. זה נעשה בדרך כלל באופן פסיבי בתהליך שנקרא ‘התחדשות’: כאשר טמפרטורת הפליטה גבוהה מספיק, בדרך כלל זה בכבישים מהירים.

הפיח שנאסף נשרף ונותרות רק שאריות אפר קטנטנות.

לא ניתן להסיר את האפר – אלא אם כן מסירים את ה- DPF מהרכב כדי לשלוח לניקוי מומחים – אבל DPF במכונית שמשתמשים בה נכון יחזיק מעמד לאורך שנים.

מה קורה כאשר מסנן החלקיקים נסתם?

כאשר ה-DPF נחסם, זה יותר משמעותי מרק זיהום מוגבר. במצב כזה אתה בדרך כלל תראה נורה נדלקת המזהירה מפני בעיה, התעלמות מהבעיה עלולה לגרום לאובדן כוח, לחיסכון מופחת בדלק. במקרים קיצוניים – במיוחד אם מתעלמים מהתקלה – ה- DPF החסום יגרום למכונית לעבור למצב חירום. זה יגביל את הנהיגה לאיטית בכוונה על מנת להכריח אותך לחזור הביתה או לגרור את המכונית למוסך שם יטפלו בה בדחיפות.

4 דרכים לשמירה על מסנן החלקיקים

  1. הימנעו מנסיעות קצרות בלבד. אם אתה משתמש ברכב שלך אך ורק כדי להגיע לעבודה, סע לחנות רחוקה יותר בערב. או לאותם חברים שגרים בצד השני של העיר. או פשוט צאו לטיול קצר פעם בחודש ושמרו על 2000-3000 סל”ד.
  2. השתמש בתוספי דלק המסייעים לשריפת פיח.
  3. אם נדלקת נורית אזהרה אל תזניח את הטיפול.
  4. שמור על המנוע והחלף שמן לעתים קרובות. חיים ארוכים נשמעים נהדר בפרסומת, אבל כל מכונאי מכובד ימליץ להחליף את השמן כל 10-15 אלף ק”מ.

ניקוי מקצועי של המסנן 

במקרים של מסנן חלקיקים סתום האופציה המשתלמת ביותר היא ניקוי מקצועי ויסודי של המסנן. אנו במוסך המפלט בעלי ניסיון רב בניקוי מסנני חלקיקים עבור כל סוגי היצרנים והדגמים, תוך שימוש בכלים מתקדמים.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן