במוסך המפלט אנו מספקים שירות מקיף עבור מסנן חלקיקים (DPF) עבור כל סוגי הרכבים בעלי מנוע דיזל. אנו מעניקים שירות מקיף הכולל ניקוי יסודי של המסנן, כולל שטיפה וביצוע תהליך התחדשות ובדיקה כי המסנן נקי וחוזר לפעולה באופן מלא. השירות מתבצע על ידי צוות המיומן בניקוי DPF ומגיע עם אחריות ניתן עם אחריות מקיפה על העבודה.
פעולת המסנן מתבצעת בעת הנסיעה, הוא לוכד ואוגר בתוכו את כל חלקיקי הפיח המזהמים אשר נוצרים באופן טבעי במסגרת תהליך הבעירה של המנוע. זמן מה לאחר שהחלקיקים הצטברו המסנן מבצע תהליך של ניקוי – הוא מתחמם ומגיע לטמפרטורות גבוהות של עד ל-600 מעלות וכך הוא למעשה ממיר את הפיח המזהם (98% מכלל הפיח המצטבר!) לאפר שאינו מזהם את הסביבה.
המסנן בנוי כמעין כוורת המכוסה מתכת והוא כולל תעלות פתוחות (בהן נכנסים גזי הפליטה) ותעלות סגורות. בתוך המסנן קיים חומר קרמי עמיד שבא במגע עם הגזים אשר נשרפו בתא השריפה. מיקום המסנן עשוי להשתנות בהתאם לסוג המסנן, חלק מתחברים לצנרת הפליטה או בחלק התחתון של הרכב לאורך האגזוז, וישנם מסננים אשר מגיעים כיחידה אחת יחד עם הממיר הקטליטי.
כחלק מהתוכנית של המשרד להגנת הסביבה לצמצום זיהום אוויר שנוצר ברכבי דיזל (זיהום שנמצא כמסרטן), אושרו תקנות אשר נכנסו לתוקף ב1.11.18 בהן נקבע כי כל רכב דיזל ישן יחוייב בהתקנת מסנן חלקיקים כתנאי לחידוש רישיון הרכב. ההגדרה של רכב ישן (שנמצא כמזהם ביותר) היא רכבי דיזל אשר נרשמו עד לשנת 2005 מסוג משאיות כבדות (מעל ל-12 טון ובדרגת רישיון N3) וכן כלי רכב גדולים אשר בהם יש מקום להסעת 8 נוסעים ומעלה בדרגות רישיון M2, M3 (כגון: מיניבוסים, מידיבוסים, אוטובסים).
במקרים רבים טיפול של ניקוי המסנן יעשה את העבודה (וגם יחסוך לנו לא מעט כסף על החלפה), אך ישנם מקרים בהם ניקוי לא יעזור ונצטרך להחליף אותו, כמו למשל במקרים בהם לוכד החלקיקים עבר התחדשויות רבות (נפוץ יותר לאחר שהרכב גמע קילומטרים רבים) דרך מחשב ניהול המנוע או במקרה בו נעשה שימוש בשמן מנוע אשר אינו עומד בתקן והוא בעל אחוזי אפר גבוהים מהמותר שאינם נשרפים בתהליך החימום של המסנן.
אי טיפול נכון ובזמן במסנן החלקיקים עלול לגרום לא רק במסנן עצמו אלא בחלקים נוספים במערכת הפליטה וברכב: אם זה תקלות בחיישני הטמפרטורה, חמצן ולחץ, פיצוץ של מגדש הטורבו, סתימת מחזיר הגזים (EGR) ולדליפה מהאינג’קטורים.
הניקוי מתבצע כאשר המנוע כבוי והמסנן נמצא תחת טמפרטורה נמוכה. כשהמסנן קר יש להחדיר את חומר הניקוי לתוכו באמצעות אקדח לחץ (ולהמתין כרבע שעה) ולשם כך יש להסיר את חיישן הטמפרטורה ולאחר מכן להתיז חומר שטיפה. אחרי פעולות הניקוי והשטיפה ניתן להחזיר את החיישן ולהתניע את המנוע ולהשאירו פועל למשך 20 דקות לשם התחממות המסנן וכתוצאה מהלחץ יופרדו חלקיקי הדיזל מדפנות המסנן. לאחר תהליך הניקוי יש לבצע תהליך התחדשות ידני דרך סורק תקלות לשם שריפת החלקיקים. עם סיום התהליך ניתן לבדוק את אחוז החלקיקים אשר נותרו במסנן ואם התהליך בוצע בהצלחה.
הניקוי יכול להגיע לאלפי שקלים, כשהעלות עשויה להשתנות בהתאם לסוג היצרן והדגם. במוסך המפלט תיהנו משירותי ניקוי מסנן חלקיקים לכל סוגי הרכבים במחיר אטרקטיבי במיוחד.
אי טיפול במסנן חלקיקים סתום / פגום עלולה להוביל למגוון בעיות במערכת ההפליטה, אם זה לסתימת שסתום גזי הפליטה (EGR), דליפה של המזרקים ברכב, יציאת עשן שחור מהאגזוז, פיצוץ מגדש הטורבו וכניסה למצב חירום במקרה של הצטברות גבוהה של לכלוך שיגביל את מהירות הרכב.
ניקוי המסנן הוא לרוב האופציה העדיפה – עלות הניקוי היא נמוכה יותר והתוצאות יעילות ומספקות. רק במקרים בהם הרכב גמע ק”מ רבים ועבר התחדשויות רבות או כאשר נגרם נזק פיזי למסנן יש להחליף את המסנן ולספוג את העלות הגבוהה.
המסנן אוגר חלקיקי פיח אשר נוצרים במסגרת תהליך הבעירה של המנוע ובמקרים בהם ישנה הצטברות גדולה של פיח והמסנן נסתם הוא עובר התחדשות אוטומטית, כלומר ניקוי של הפיח אך לעיתים הסתימה היא גדולה וההתחדשות האוטומטית אינה מספקת, ביצועי המנוע היורדים כתוצאה מכך עד שיתבצע ניקוי יסודי על ידי המוסך.
אי התקנה של מסנן חלקיקים ברכב כבד ישן תגרור קנס של 3,000 ש”ח לנהג יחיד ו-6,000 ש”ח לתאגיד. במקרה של תקלה חוזרת גובה הקנס יוכפל.
לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם