ממיר קטליטי צריכת דלק

ממיר קטליטי וצריכת דלק

הממיר הקטליטי הוא רכיב המותקן במערכת הפליטה ברכב, ואחראי על המרת הגזים הרעילים היוצאים מהמנוע והפחתת כמויות המזהמים הנפלטת ממנו.

למרות ההנחה הנפוצה כי ממיר קטליטי מסייע בשמירה על חיסכון בצריכת הדלק, האמת היא דווקא הפוכה: המנוע נדרש להשתמש באנרגיה מעט רבה יותר מול ה”התנגדות” שנוצרת בתעלת הפליטה כתוצאה מקיומו של הממיר: הדחיפה החזקה מגיעה באמצעות פעולת השאיבה של הבוכנה במנוע, שבעצמה מתאפשרת על ידי שריפת תערובת הדלק, מה שמגביר את צריכה הדלק ולא מקטין אותה.

אחת ההוכחות לכך היא שכאשר מסירים את הממיר הקטליטי ממערכת הפליטה (מה שאסור לפי החוק בישראל) מתרחשת עלייה בכוחות הסוס של הרכב: הגזים נפלטים מהמנוע באופן מהיר יותר והמנוע נדרש לפחות אנרגיה על מנת לפלוט אותם מהמערכת. יחד עם זאת, במקרים שהממיר הקטליטי תקין אין מדובר בצריכה מוגברת באופן משמעותי והיא זניחה יחסית.

סיבה נוספת לכך בגללה הממיר עלול לגרום להגברת צריכת הדלק היא תקלה בממיר ובמערכת הפליטה כגון תקלה בחיישן החמצן, סתימה בממיר ועוד, ובמצבים אלו נדרשת אנרגיה רבה יותר מהמנוע ואין ויסות נכון של תערובת דלק ואוויר כך שצריכת הדלק עלולה להיות גדולה יותר באופן משמעותי, עד לתיקון התקלה.

נסיעה ללא ממיר – איך זה נראה

נתחיל בתזכורת החשובה: נסיעה ללא ממיר בארץ היא בלתי-חוקית, וכן בארה”ב  ובמדינות נוספות. נסקור כאן בקצרה את השפעות הסרת הממיר על הרכב – לטוב ולרע:

  • עליה בכוחות הסוס – כמו שכתבנו לעיל, נסיעה ללא ממיר מאפשרת למנוע להזרים החוצה את הגזים בחופשיות יתירה, וכך נחסכת אנרגיה למנוע.
  • אפשרויות דלק מגוונות יותר – עם הממיר יש צורך להשתמש בדלק נטול עופרת בלבד, כיוון שהעופרת משפיעה לרעה על חלקיו הפנימיים של הממיר. ללא ממיר ניתן להשתמש במגוון דלקים רחב יותר, שחלקם מעניקים לרכב רמת ביצועים טובה יותר.
  • המנוע פועל בטמפרטורה נמוכה יותר – עם הסרת הממיר קצב הפליטה של הגזים מהיר יותר ובכך משתחרר מהמנוע חום בזריזות רבה יותר, מה שמסייע להארכת חיי המנוע.
  • הרכב משחרר גזים רעילים – ללא הממיר, עשוי הרכב לשחרר כמות גבוהה של גזים רעילים לאוויר. מלבד הפגיעה בסביבה, שחרור הגזים הרעילים עשוי להזיק גם לנהג עצמו במידה והם מגיעים לתא הנהג.
  • נורות תקלות דולקות על לוח המחוונים – ללא הממיר, עשויים לפעול קודי תקלות ברכב, שידליקו נורות תקלות, כגון נורת בדוק מנוע (Check Engine), גם ללא תקלה ממשית.
  • רעש חזק מכיוון האגזוז – ללא הממיר, קולות הפליטה מהרכב הופכים לגבוהים ורעשניים הרבה יותר.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן