שיפוץ / החלפת ממיר קטליטי

מוסך המפלט מספק את השירות המקיף והמקצועי ביותר עבור ממירים קטליטיים. השירות כולל דיאגנוסטיקה מקיפה במכשור מתקדם, תיקון והחלפה של ממירים קטליטים באיכות מעולה לכל סוגי הרכבים, כולל מתן אחריות מלאה.

אנו מספקים ממירים קטליטיים אמריקאיים, אשר הינם נחשבים לממירים האיכותיים ביותר, מה שמתבטא בעמידות גבוהה לאורך שנים וביצועים מעולים שישמרו על הרכב שלכם נקי מגזים רעילים, בהתאם לתקנות, כך שתוכלו לעבור את הטסט השנתי ללא בעיה. עם סיום העבודה תקבלו מסמך בדיקת זיהום אוויר המצביע על כך כי מערכת הפליטה מתפקדת כפי שצריך ובהתאם לתקנות.

במידה ואתם זקוקים לפתרון בעיה בממיר הקטליטי ומערכת הפליטה אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שבמוסך המפלט אתם תקבלו את השירות הטוב והמשתלם ביותר. לצד העבודה המקצועית והשירות האדיב תוכלו ליהנות ממחירים אטרקטיביים במיוחד וכן מאחריות מקיפה על כל סוגי העבודות.

ממיר-קטליטי-2

נורת צ'ק אנג'ין נדלקה?
נכשלתם בבדיקת זיהום אוויר לרכב?
הרכב "לא סוחב"?

במקרים כאלה ייתכן כי ישנה בעיה בממיר הקטליטי, רכיב מרכזי במערכת הפליטה (אגזוז)
אשר נועד להפחית את רמת זיהום האוויר הנפלטת החוצה מהרכב.

תקלות נפוצות הקשורות לממיר הקטליטי

מערכת הפליטה ומערכת הזרקת הדלק אלו שני מערכות שפועלות באופן מאסיבי והפעולה שלהן יוצרת לכלוך ובעיות זיהום אוויר, כאשר הממיר הקטליטי הוא חלק אינטגרלי מכך, נציג את התקלות הנפוצות ביותר הקשורות לממיר:

רכב שאינו "סוחב" ומגיע למהירויות נמוכות – יכול להיות בגלל כשל במערכת ההצתה מה שעלול להוביל לבעיה בממיר וכן עקב ממיר קטליטי שבור או מפורק.

ממיר קטליטי סתום וחימום יתר –  ממיר סתום הוא לרוב תוצר של חימום יתר (תקלה P0421), הדבר יכול להתרחש עקב שחיקה והצטברות פיח של דלק שלא נשרף, גזי פליטה עם כמות גבוהה של חלקיקי שמן או פגיעה פיזית בממיר שהובילה להתפוררות של המתכת וכתוצאה מכך ישנה חסימה של המעברים הפנימיים. ממיר לא סוחב, רעשים מתכתיים, רכב שאינו מניע או נכבה (במקרים נדירים יותר) או רעשים מוזרים בעת לחיצה חזקה על הדוושה על הגז בעת הגברת מהירות יכולים להעיד על ממיר סתום.

כשל בתפקוד של הממיר הקטליטי – (תקלה P0420), כשל של חיישני החמצן (ישנם רכבים עם חיישן אחד וישנם כאלה עם שניים), כתוצאה מכך הנתונים על כמות החמצן בגזי הפליטה אינם נכונים מה שמוביל לתערובת יחס דלק-אוויר לא נכונה וכתוצאה מכך להעשרה מוגברת של דלק ולעודף פיח בממיר.

צריכת דלק גבוהה – במידה ואתם מבחינים כי יש לכם צריכת דלק גבוהה באופן חריג הדבר יכול לאותת על כך כי ייתכן וישנה בעיה במערכת ההזרקה או בממיר. ממיר תקול מפעיל את נורת התקלה אשר מביאה לשינוי תערובת יחס אוויר-דלק – צריכת דלק גבוהה יותר. אינדקציה נוספת לבעיה בממיר זה ריח מאוד חזק של גזים אשר לא נשרפו באמצעות הממיר.

רעשים חריגים – במידה ואתם שומעים רעשים מתכתיים אשר מגיעים מאזור מערכת הפליטה (אגזוז) ייתכן שמקורם מהממיר הקטליטי שמורכב ממספר מתכות. הרעש יכול להיגרם עקב שבר, פגיעה כלשהי בממיר, או כתוצאה מתקלה במערכת ההזרקה. במקרה של גניבה הממיר אתם עלולים לשמוע מהמנוע רעש חזק מאוד שנשמע כמו טרקטור בפעולה.

בדיקת זיהום אוויר לא תקינה / כשלון בטסט – באמצעות חיבור למכשיר בדיקת 4 גזים, אשר קיים במכוני הרישוי ומוסכי אגזוזים חד תחמוצת הפחמן ,(CO) דו תחמוצת הפחמן (CO2) חמצן (O2) ופחמימנים (דלק שלא נשרף HC) NOX תחמוצות חנקן בודקים את הרמה של הגזים הרעילים וכן את ערך הלמבדה (חיישן הלמדה תפקידו להעריך את האיכות והיחס של תערובת דלק-אוויר כשמצב תקין הוא יחס 0.97-1.03) ולראות אם ישנה חריגה מהתקנים המוגדרים עבור דגם הרכב והשנתון ואף להתריע אם ישנה בעיה בממיר הקטליטי ובחיישן החמצן.

זיהוי תקלה – איך נאתר תקלה בממיר הקטליטי

"נורת ממיר קטליטי" נדלקה – מדובר בנורה כתומה אשר נראית בצורת ברז,  אין מדובר בנורה ספציפית של הממיר אשר שמעידה בהכרח על בעיה בממיר עצמו אלא על תקלה כללית במערכת ההזרקה או ההצתה, אשר עלולה להוביל לבעיה גם בממיר הקטליטי. לשם אבחון מדויק יותר יש להיעזר בסורק תקלות (OBD) כשמומלץ ללכת למוסך בעל מכשור ממוחשב שיאתר את התקלה במדויק.

קודי תקלות הקשורות לממיר הקטליטי – כאמור על מנת לאתר בעיה בממיר יש לבצע אבחון באמצעות סורק תקלות, לכל תקלה בסורק יש קוד משולב מספרים ואותיות שמשמעותו תקלה כלשהי, אלו התקלות הנפוצות אשר יש להן קשר ישיר לבעיה בממיר הקטליטי –

קודי תקלות הקשורות לממיר הקטליטי –

 כאמור על מנת לאתר בעיה בממיר יש לבצע אבחון באמצעות סורק תקלות, לכל תקלה בסורק יש קוד משולב מספרים ואותיות שמשמעותו תקלה כלשהי/

בטבלה השמאלית מופיעות התקלות הנפוצות אשר יש להן קשר ישיר לבעיה בממיר הקטליטי.

מס תקלהתיאור תקלה
P0430 יעילות ממיר קטליטי מתחת לגבול התחתון (צד 2)
P0431 יעילות מערכת ממיר קטליטי מחומם מתחת לגבול התחתון (צד 2)
P0420 יעילות ממיר קטליטי מתחת לגבול התחתון (צד 1)
P0421 יעילות מערכת ממיר קטליטי מחומם מתחת לגבול התחתון (צד 1)
P0422 יעילות מערכת ממיר קטליטי ראשי מתחת לגבול התחתון (צד 1)

שאלות ותשובות

יש לבצע בדיקה מקצועית ולראות האם ניתן לסדר את התקלה באופן יעיל. במידה וישנה פגיעה בכוורת הממיר או סתימה אשר פגעה ביכולת של הממיר לבצע את תהליך ההמרה בצורה אפקטיבית נצטרך להחליפו.

חשוב לוודא את מהות התקלה, לעיתים המקור לבעיה הוא בחלק מסוים ברכב אשר גורם לפעולה לא תקינה של הממיר ופתירה של הבעיה עשויה להחזיר את הממיר לתפקוד תקין. מנגד, תיקון של ממיר ללא טיפול במקור הבעיה תהיה רק פלסטר זמני והתקלה עלולה לחזור בהמשך.

ממיר העומד בתקנים של יצרן ודגם הרכב שברשותכם, אחריות, ממיר איכותי (תואם מקורי)  – רצוי אמריקאי, ביצוע בדיקת 4 גזים (זיהום אוויר), בדיקה בסורק תקלות שהכל תקין וביצוע החלפה במוסך המתמחה בתיקון / החלפת ממירים קטליטיים.

המחיר משתנה בהתאם לסוג התקלה והרכב. כלומר, לכל דגם רכב יש ממיר מתאים כשעלויות התיקון וההחלפה שלו הם בסדרי גודל משתנים, כאשר מחיר מקובל בשוק להחלפת ממיר קטליטי ברכב פרטי בשוק הינו באזור ה-1,800 ש"ח. במוסך המפלט אנו מספקים ממירים איכותיים במחירים אטרקטיביים במיוחד לכל סוגי הרכבים.

החלפה של ממיר תתבצע לרוב במקרים של קורוזיה, סתימה ושחיקה של הממיר או פגיעה פיזית בכוורת הממיר ובמתכות האצילות כך שהן לא מתפקדות תקין ופעולת ההמרה כבר אינה אפקטיבית. במקרים כאלו הפתרון היעיל הוא החלפה בלבד, ניקוי לא יפתור את התקלה בצורה יעילה.

במוסך המפלט אנו מספקים אחריות מקיפה על סוגי הממירים הקטליטיים שלנו למשך 6 חודשים.

מבצעים חמים

רק עוד דבר 1

השאר לנו את פרטי הרכב כדי לזרז את הפנייה:





    חברה ודגם רכב

    פניה בנושא

    חזרו אלי בשעות:

    דילוג לתוכן