ממיר קטליטי סתום

הרכב לא מניע? לא סוחב? המנוע כבה? ייתכן שמדובר בממיר קטליטי סתום. חשוב ללכת אל גורם מקצועי לשם אבחון מדויק של התקלה על מנת לראות אם אכן מקור הבעיה בממיר הקטליטי וכי מדובר בסתימה. 

כיצד אפשר לזהות שמדובר בממיר קטליטי סתום?

כשהממיר הקטליטי נסתם, הרכב מתקשה לעלות גם למהירויות נמוכות של 50-60 קמ״ש. במקרים קשים יותר, המנוע כבה או שהרכב כלל לא מניע.

 גם רעשים בעת לחיצה על דוושת הגז עלולים להצביע על כך שהממיר הקטליטי סתום, וגם רעשים מתכתיים שמקורם מתחת לרכב. 

רכב שהממיר הקטליטי שלו סתום יתקשה גם כשהוא בהילוך סרק (ניוטרל). בחלק מן המקרים, נוכל לעלות על התקלה באמצעות נורת האזהרה שעשויה להידלק, ובחלק מן המקרים לא נדע כלל שנסענו עם ממיר קטליטי סתום עד שלא נעביר את הרכב טסט שנתי והדבר יתגלה בבדיקה. אפשר לעלות על סתימות בממיר הקטליטי גם בבדיקות התקופתיות ובמסגרת הטיפולים הקבועים במוסך (לפי קילומטראז׳, שנה וכו׳).

כיצד מתבצעת בדיקה לזיהוי התקלה?

בדיקה של ממיר קטליטי כדי לזהות אם הוא סתום תבחן, ראשית, מה קורה כאשר הצבנו מול הממיר הקטליטי חמצן. אם חל שיפור בתגובות – ייתכן מאוד שהממיר הקטליטי חסום. 

יש דרכים נוספות לבחון את תגובות הממיר הקטליטי ובהן:

  • שחרור ברגים –  ניתן לשחרר מספר ברגים הנמצאים בקרבת הממיר. במידה וחשים שינוי בעת נסיעת הבדיקה, יש לבדוק את הממיר.
  • בדיקת הלחץ באגזוז – ניתן לבדוק מה הלחץ החוזר על פי שעון לחץ המחובר לאגזוז.
  • מדידת הטמפרטורה של הממיר הקטליטי – הבדיקה נועדה על מנת לבדוק אם הממיר מתחמם. במהלך הבדיקה נבדוק את הטמפרטורה אשר תסייע לנו להבין האם הממיר סתום.

 

אם הבדיקות המקדימות לא זיהו את הבעיה, או אם זיהו אבל עדיין נרצה ללכת על בטוח, יש לפרק את הממיר הקטליטי מהרכב ולראות בעין אם הוא סתום. בממיר קטליטי סתום, לא ניתן לראות בעין את הצד השני.

מה גורם לסתימה בממיר הקטליטי?

סתימה בממיר הקטליטי עלולה להיגרם מסיבות שונות:

  • התכה/שבירה של האגזוז- מצב שבו דלק מגיע לאגזוז ומוצת בו. בטמפרטורות הגבוהות הללו, האגזוז בסכנת שבירה והתכה
  • חדירה של שמן- במקרה שחדר שמן לתוך הממיר הקטליטי, הוא עלול לגרום לסתימה
  • מילוי סוג דלק לא נכון- אם במקרה מילאנו ברכב סולר במקום בנזין, הממיר הקטליטי עלול להישבר
  • תאונה/מכה- הממיר הקטליטי עלול להישבר במקרה שהוא נפגע בתאונה או חוטף מכה ישירה (אפילו ממדרכה)

איך אפשר לטפל בממיר קטליטי סתום?

במקרה של ממיר קטליטי סתום, ההמלצה היא להחליף איתו, שיטות של ניקוי ו”תוספי קסם” יהוו במקרה הטוב מעין “פלסטר” זמני כך שבסופו של דבר אתם נשארים עם סיכון של תקלה חוזרת וכישלון בבדיקות זיהום אוויר של משרד הרישוי ואתם עלולים לשלם פעמיים כי הפתרון הסופי הוא החלפה.

ממיר סתום הוא למעשה אחת האינדיקציות לכך שהממיר “הלך”. זה יכול להיות עקב מכה פיזית, פעילות לא תקינה של המנוע או קורוזיה ושחיקה מה שהוביל לכך שהמתכות האצילות (פלדיום, רדיום וכו’) שבו איבדו מהאפקטיביות שלהן ולכן ניקוי לא יפתור את הבעיה. 

החלפת ממיר קטליטי במוסך המפלט

בהמשך לדברים שצויינו לעיל, אנו ממליצים על הפתרון האידיאלי והנכון לביצוע – החלפת ממיר קטליטי. אנו במוסך המפלט מספקים ממיר איכותי תואם מקורי איכותי בעלות משתלמת (אנו מספקים ממירים קטליטיים אמריקאיים באיכות הגבוהה ביותר) כולל אחריות ובדיקת תקינות ומדדי זיהום אוויר לאחר ההתקנה כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי בעיית זיהום האוויר ברכב תהיה מאחוריכם.

 

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית בוואטספ, נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן